12-01-2019 - Puigllançada
16-01-2019 - Volta per la Valle Blanche de Luchon
15-01-2019

Pic de Pessons – Refugi de l’illa - Montmalús
Sortim de Grau Roig i pugem cap els estanys de Pessons seguint pel mig del bosc un itinerari marcat per raquetes, hi ha bon gruix de neu a la zona de bosc i es progressa ràpid. Passem el l’estany per l’esquerra i ens anem dirigint cap al fons del circ. Aquí el vent no hi ha fet mal i es manté els 10-15 cm de neu de la darrera nevada. Decidim pujar per una pala al fons del circ a la dreta del Pic de Pessons, neu dura però que es deixa pujar, treiem esquís als darrers 15 m on la neu està duríssima. Des de la Portella veiem que en el vessant sud el panorama es desolador, però veiem que es pot baixar cap al refugi de l’illa. Esquís a l’esquena i cap al Pic de Pessons, Baixem també a peu fins al coll on hi ha la Canal dels Isards on trobem els guardes del refugi de l’Illa, ens comenten que a partir d’aquí podem baixar esquiant fins al refugi. Flanquegem per sota el pic de Ríbuls i anem a buscar la carena que hi ha per sobre l’estany de l’illa per anar a trobar unes pendents que ens portaran al final de l’estany i després fins al refugi. Remuntem seguint les nostres traces fins a la carena i anem a buscar el Pas Alt de Ríbuls, sortim del Pas fent una diagonal i anem a buscar diferents canals que ens portaran fins a l’Estany de Montmalús. Aquesta zona està molt justa però permet pujar amb els esquís als peus atravessant alguna clapa de gespa. Veiem que podem pujar amb neu fins al coll que hi ha a l’esquerra del Montmalús i del coll fins a 50 m sota el cim amb esquís. Des de el cim es baixa amb esquís amb neu contínua anat a buscar les pendents del vessant est que baixen cap a sota la Collada de Montmalús i després cap a buscar les pistes de Grau Roig.
Està tot molt just però si es busca i no s’és maniàtic amb la sola dels esquís encara es pot anar fent alguna ruta.
Marc i Miquel.

Baixant cap a Estany de Montmalús

Vistes cap al Pas Alt de Ríbuls

Pujant cap a Montmalús

Vistes cap a l'est des de Montmalús